Πάνω από 200 E-Learning Προγράμματα

Έξυπνες επιλογές Σχολών με χαμηλή βαθμολογία

Παρακάτω παραθέτουμε ορισμένα τμήματα για τα οποία πολύ συχνά οι μαθητές αγνοούν τόσο τις δυνατότητες που τους παρέχει το πτυχίο όσο και ενδεχόμενες κρυφές προοπτικές καριέρας σε συγκεκριμένους κλάδους. Τις επιλογές έκανε ο κ Κωνσταντίνος Κότιος, επιστημονικός υπεύθυνος σύμβουλος σταδιοδρομίας της Employ:

 

1ο επιστημονικό πεδίο

Ιστορίας Αρχαιολογίας & Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών (μόρια 2015: 12.478), Ιστορίας Εθνολογίας (μόρια 2015: 12.252), Ιστορίας Κέρκυρας (μόρια 2015: 11.910): τα τμήματα αυτό δίνουν στον απόφοιτό τους τη δυνατότητα να ενταχθεί στον κλάδο ΠΕ02 Φιλολόγων και έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους των φιλολογικών τμημάτων τόσο για το Δημόσιο όσο και για τον ιδιωτικό τομέα. Το ίδιο δεδομένο ισχύει και για το Τμήμα Φιλοσοφίας Πατρών, το οποίο είχε βάση εισαγωγής την περσινή χρονιά 12.801.

 

2ο επιστημονικό πεδίο

Αγροτικής Οικονομίας Ανάπτυξης (μόρια 2015: 10.426). Το συγκεκριμένο τμήμα είναι κοινό και στο 2ο και στο 3ο επιστημονικό πεδίο και παρά το γεγονός πως η ονομασία του δεν παραπέμπει στον κλάδο της γεωπονίας στην ουσία πρόκειται για ένα τμήμα το οποίο παρέχει τη δυνατότητα στον απόφοιτο να εργαστεί ως γεωπόνος και να δραστηριοποιηθεί στον πρωτογενή τομέα.

Μηχανικών Οικονομίας Διοίκησης (μόρια 2015: 9.864). Το συγκεκριμένο τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου για όσους σπουδαστές επιλέξουν την πολύ ενδιαφέρουσα κατεύθυνση Χρηματοοικονομικής Μηχανικής κατά τη διάρκεια των σπουδών τους παρέχει τη δυνατότητα εγγραφής στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος και συνεπώς τη δυνατότητα να εργαστούν και ως οικονομολόγοι-λογιστές.

Οινολογίας Τεχνολογίας Ποτών Δράμας και Αθήνας (μόρια 2015: 8.610-11.282). Δύο είναι τα τεχνολογικά τμήματα της τριτοβάθμιας τα οποία εξειδικεύουν και εφοδιάζουν με τις επιστημονικές γνώσεις τους σπουδαστές τους σε έναν σημαντικό κλάδο για πολλές περιοχές της χώρας τον κλάδο της Οινολογίας.

 

3ο επιστημονικό πεδίο

Διατροφής Διαιτολογίας Καρδίτσας και Σητείας (μόρια 2015: 11.771-12.435). Μαζί με το τεχνολογικό τμήμα της Θεασολονίκης και το Πανεπιστημιακό τμήμα στο Χαροκόπειο τα συγκεκριμένα ΤΕΙ συμπληρώνουν την τετράδα των τμημάτων της τριτοβάθμιας που «βγάζουν» διαιτολόγους για να στελεχώσουν διαιτολογικά κέντρα ή να ανοίξουν δικό τους γραφείο ως ελεύθεροι επαγγελματίες. Ωστόσο τα συγκεκριμένα ΤΕΙ, παρά το γεγονός πως οδηγούν και αυτά στο ίδιο επάγγελμα, όπως τα αντίστοιχα τμήματα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, βρίσκονται αρκετές χιλιάδες μόρια πιο χαμηλά από ό,τι τα κεντρικά τμήματα.

 

4ο επιστημονικό πεδίο

Προσχολικής Αγωγής. Με βαθμολογίες που πέρυσι κυμαίνονταν μεταξύ 12.104 και 13.914 ο υποψήφιος του συγκεκριμένου πεδίου αποκτούσε πρόσβαση στα τεχνολογικά τμήματα των βρεφονηπιοκόμων. Συμφώνα με τις πρώτες ενδείξεις, τη φετινή χρονιά ενδεχομένως βαθμολογικά να είναι ακόμη πιο εύκολη (χαμηλή) η πρόσβαση σε αυτά και όχι μόνο στο 4ο πεδίο.

Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (μόρια 2015: 11.934). Παρά το γεγονός πως η ονομασίά του πανεπιστημιακού αυτού τμήμστος δεν παραπέμπει άμεσα στον κλάδο των νηπιαγωγών, ωστόσο πρόκειται στην ουσία για επακριβώς το ίδιο τμήμα, όπως τα υπόλοιπα παιδαγωγικά νηπιαγωγών.

 

5ο επιστημονικό πεδίο

Πληροφορικής Λαμίας (μόρια 2015: 11.922). Μια πολύ καλή επιλογή σε χαμηλές βαθμολογίες για όσους μαθητές ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με τον κλάδο της Πληροφορικής και την Επιστήμη των Υπολογιστών.

Ναυτιλίας Επιχειρηματικών Υπηρεσιών (μόρια 2015: 12.257). Πρακτικά το συγκεκριμένο πανεπιστημιακό τμήμα υπηρετεί τον δυναμικό κλάδο της ναυτιλίας, ασχολείται με τα ναυτιλιακά οικονομικά και όχι μόνο και είναι αντίστοιχο (και για τις μετεγγραφές) με το Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πειραιά.

Οικονομικής Περιφερειακής Ανάπτυξης (μόρια 2015: 13.870). Το κεντρικό αυτό πανεπιστημιακό τμήμα της Αθήνας υπηρετεί την οικονομική επιστήμη και οδηγεί και στο επάγγελμα του οικονομολόγου-λογιστή με μια βαθμολογία ιδιαιτέρα προσβάσιμη για κεντρικό τμήμα της πρωτεύουσας.

 

Επιλογικά, κρίνεται απαραίτητο ο κάθε υποψήφιος πριν οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό του να εξετάσει προσεκτικά τα τμήματα στα οποία έχει πρόσβαση. Η εμπειρία έχει δείξει πως n πλειονότητα των μαθητών δεν έχει πλήρη εικόνα των απαραίτητων δεδομένων με αποτέλεσμα πολύ συχνά να κάνει λανθασμένες επιλογές ή και να παραλείπει επιλογές που θα οδηγούσαν στον επιθυμητό κλάδο και επάγγελμα.

 

 

Πηγή: ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ, εφ. «Έθνος»

 

Προγράμματα e-Learning

Uoa Gifts shop