Πάνω από 200 E-Learning Προγράμματα

Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της νεανικής επιχειρηματικότητας

Σύμφωνα με έρευνα της Endeavor Greece, κάθε χρόνο ιδρύονται στην Ελλάδα περισσότερες από 40.000 νέες επιχειρήσεις. Από αυτές, ακόμη και σήμερα εν μέσω κρίσης, η συντριπτική πλειονότητα (9 στις 10) εξακολουθεί να αναπαράγει το εσωστρεφές και μη παραγωγικό επιχειρηματικό μοντέλο του παρελθόντος. Από αυτές τις εταιρείες, το 1 τοις χιλίοις μπορεί πραγματικά να μεταμορφώσει τους τομείς στους οποίους δραστηριοποιείται, να μεγαλώσει σημαντικά και να εξασφαλίσει απασχόληση σε εκατοντάδες εργαζομένους. Το ποσοστό αυτό μεταφράζεται σε μόλις 40 νέες εταιρίες κάθε χρόνο που μπορούν να κάνουν πραγματική διαφορά στην οικονομία και στην απασχόληση. Ήδη κάποιες εξ αυτών, σύμφωνα με την έρευνα, αποτελούν ελκυστικές επενδυτικές επιλογές τόσο για εγχώριους όσο και για διεθνείς επενδυτές.

Το προφίλ του αναδυόμενου Έλληνα επιχειρηματία, όπως σκιαγραφείται στη μελέτη, δεν είναι αποκλειστικά το στερεότυπο του 20χρονου επιχειρηματία της Silicon Valley. Οι περισσότεροι επιτυχημένοι νέοι Έλληνες επιχειρηματίες είναι μεταξύ 25 και 45 ετών, διαθέτουν ουσιαστική επαγγελματική πείρα και δίκτυο, τα οποία αξιοποιούν για την επιτυχία της επιχείρησής τους. Στρέφονται προς την επιχειρηματικότητα από επιλογή και προς αξιοποίηση συγκεκριμένων ευκαιριών, και πολύ σπανιότερα από έλλειψη άλλης προοπτικής. Δεν έχουν εργαστεί ποτέ για το Δημόσιο, έχουν διεθνείς παραστάσεις και αντιλαμβάνονται την αξία της δικτύωσης και της αναζήτησης έξυπνων τρόπων χρηματοδότησης. Βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης και αναζητούν νέο προσωπικό, κυρίως στους τομείς των πωλήσεων και της πληροφορικής. Αυτοί οι υποσχόμενοι νέοι επιχειρηματίες ζητούν υποστήριξη. Πέρα από την ανάγκη πάταξης της γραφειοκρατίας και την έλλειψη ρευστότητας, χρειάζονται πρόσβαση στους κατάλληλους συνεργάτες στις διεθνείς αγορές και καθοδήγηση για να κατανοήσουν το πώς λειτουργούν οι αγορές αυτές. Καταγράφουν την ανάγκη για πιο ουσιαστική δικτύωση σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο και ζητούν πρόσβαση σε mentors είτε εντός Ελλάδας (κυρίως σε παραδοσιακούς τομείς), είτε στο εξωτερικό (π.χ., στον τομέα της τεχνολογίας). Επίσης, επιθυμούν ευκολότερη πρόσβαση σε επενδυτικά σχήματα και σε έξυπνους τρόπους χρηματοδότησης.

Από την άλλη πλευρά, οι επενδυτές και οι φορείς που στηρίζουν την επιχειρηματικότητα τείνουν να συμφωνούν ως προς τις ανάγκες των επιχειρηματιών. Αναγνωρίζουν την καινοτομία πολλών από τις νέες επιχειρήσεις και το ισχυρό ακαδημαϊκό προφίλ των νέων επιχειρηματιών. Ωστόσο, δεν είναι ευχαριστημένοι με τη συνολική ποιότητα των προτάσεων που λαμβάνουν. Θέλουν να δουν πιο σαφή επιχειρηματικά σχέδια και ξεκάθαρους μηχανισμούς δημιουργίας εσόδων. Επικροτούν την επαγγελματική πείρα και αναζητούν επιχειρηματίες με σαφή ικανότητα υλοποίησης και περισσότερο ανοικτούς σε σχόλια και παρατηρήσεις.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα σε μια κρίσιμη χρονική στιγμή για την Ελλάδα, με υψηλή ανεργία και παρατεταμένα μέτρα λιτότητας, είναι το ότι υπάρχουν αυξανόμενα, αλλά όχι πολλά επιτυχημένα παραδείγματα επιχειρηματιών, με πολλούς φορείς που συχνά ανακυκλώνουν το ίδιο κοινό και αρχίζουν σταδιακά να συνεργάζονται για να παράσχουν πιο ολοκληρωμένη υποστήριξη.

Παράλληλα βρισκόμαστε πολύ κοντά στην επόμενη φάση, στην οποία ο εντοπισμός συγκεκριμένων ευκαιριών επιχειρηματικής και επενδυτικής δραστηριότητας και η υποστήριξη των νέων επιχειρηματιών μπορεί να οδηγήσει, εντός 12-18 μηνών, σε ένα νέο τοπίο, που είναι δυνατόν να αποτελέσει τη βάση του νέου επιχειρηματικού μοντέλου της χώρας.

 

Ανδρέας Ευθυμιόπουλος, Msc
Οικονομολόγος

 

Βιωματικά Σεμινάρια Ιανουαρίου

 

 

 

Προγράμματα e-Learning

Uoa Gifts shop